تبلیغات
مطالب اینترنتی - بهترین راهکارها برای جلوگیری از عارضه فراگیر گرم ترین ماه سال
 
مطالب اینترنتی
چهارشنبه 14 تیر 1396 :: نویسنده



مفیدستان:

بهترین راهکارها برای جلوگیری از عارضه فراگیر گرم ترین ماه سال

خبرگزاری آریا – پوست خشک و گرم، تنفس کوتاه و سریع، نبض سریع و ضعیف، افزایش دمای بدن به بیش از ۴۰ درجه، سردرد شدید، گرفتگی عضلات و گشادی مردمک چشم از علائم شایع عارضه‌ای است که افراد در فصل تابستان بسیار به آن مبتلا می‌شوند. به گفته متخصصان، گرمازدگی عارضه‌ای است که آمار بالایی از مراجعه کنندگان به اورژانس‌ها را در بر می‌گیرد. طب سنتی راهکار های زیادی برای جلوگیری از این عارضه تابستانی را پیش رو دارد. با ما همراه باشید.

نفیسه حسینی یکتا متخصص طب سنتی در گفتگو با جام جم آنلاین بیان کرد: همان طور که می‌دانید طب سنتی برای فصول مختلف و موقعیت‌های آب و هوایی و جغرافیایی متفاوت توصیه‌های ویژه ای دارد و این نکته ها را در قالب ۶ اصل حفظ سلامتی عرضه می‌دارد. این اصول شامل هوا، خوردن و آشامیدن، ورزش، خواب و بیداری، حالات روحی و روانی، پاکسازی بدن از مواد زائد و حفظ مواد مفید هستند.
وی در ادامه افزود: هوا یک اصل بسیار مهم در حفظ سلامتی است، در فصل گرما توصیه می‌شود تا حد امکان از تردد غیر ضروری در محیط‌های گرم خودداری شود. اما در صورت ضرورت و قرار گرفتن طولانی در معرص نور خورشید حتما سر خود را از آفتاب بپوشانید و از لباس‌هایی با جنس کتان و نخی استفاده کنید. مالیدن روغن بنفشه و روغن تخم کدو به پیشانی و یا چکاندن روغن تخم کدو در بینی زمانی که در هوای گرم قرار می‌گیرد، بسیار توصیه می‌شود. همچنین اسپری کردن آب و گلاب در محیط نیز در تحمل گرما کمک می‌کند. بوییدن روغن گل سرخ نیز در جلوگیری از گرمازدگی نیز بی تاثیر نیست.
این متخصص طب سنتی یادآور شد: غذا و نوشیدنی‌ها در فصل تابستان بر اساس مزاج فصل تنظیم می‌شود. مصرف غذاهایی با هضم آسان مثل مرغ، گوشت بچه خروس و گوشت بزغاله که با چاشنی‌های مثل آب زرشک، آب انار ترش و آبلیمو طعم دار شده‌اند بسیار مفید است. مصرف رب انار، شربت ریواس، شربت آلبالو، شربت به، شربت خاکشیر و آبلیمو و شربت نارنج از بهترین گزینه‌ها برای جلوگیری از گرمازدگی در گرم‌ترین فصل سال است.
به گفته وی، در درمان گرمازدگی مصرف گلاب خنک بسیار موثر است. نکته حائز اهمیت در هنگام نوشیدن آب در زمان تشنگی است، افراد دقت داشته باشند آب خنک را با عجله و یکباره ننوشند و جرعه جرعه آن را مصرف کنند. مصرف سبزیجات تازه مثل کدوی بخار پز، کاهو، اسفناج، خیار در مقاومت بدن در برابر گرمازدگی بسیار کمک می‌کند. علاوه بر آن ، مصرف دوغ ترش و تخم خرفه خیسانده شده در دوغ نیز در مقاومت بدن هنگام تشنگی بسیار مفید است.
حسینی یکتا اظهار داشت: ورزش سنگین در فصل تابستان انتخاب صحیحی تلقی نمی‌شود، بلکه طب سنتی سکون و آرامش و دوری از حرکات سنگین را در گرم ترین فصل سال به افراد توصیه می‌کند. ورزش‌های سبک و نرمش‌ها را در ساعات خنک روز انجام دهید.
رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی بودن روز و گرمای شدید هوا بخصوص در نقاط جغرافیایی با آب و هوای گرم و خشک توصیه می‌شود افراد به استراحت کوتاه در طول روز بپردازند تا رطوبت دهی بدن نیز از این طریق تامین شود زیرا بی‌خوابی باعث خشکی مزاج بدن و کم شدن مقاومت در برابر گرما می‌شود. خواب کافی در تابستان از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین از موقعیت‌های هیجانی و پر استرس دوری کنید، عصبانیت و خشم سبب افزایش دمای بدن شده و علاوه بر آن دمای هوا نیز باعث افزایش تحریک پذیری و عصبی شدن افراد می‌شود. مصرف مسهل ها در فصل تابستان، جهت پاکسازی بدن ممنوع است. سایر روش‌های پاکسازی بدن هم فقط بنا به توصیه و صلاحدید متخصص طب سنتی می تواند انجام شود.
بیتا نوروزی – خبرنگار جام جم آنلاین



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب بهترین راهکارها برای جلوگیری از عارضه فراگیر گرم ترین ماه سال در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :بهترین راهکارها برای جلوگیری از عارضه فراگیر گرم ترین ماه سال
http://mofidestan.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%d9%8a%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a-%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%d9%8a%d8%b1%d9%8a-%d8%a7%d8%b2-%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d8%b6%d9%87/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :